המטבח הוא ללא ספק החדר החשוב ביותר בבית. זה המקום שבו מכינים ארוחות, מתכנסים עם בני משפחה וחברים, ולעתים קרובות המטבח משמש כאזור המרכזי לפעילויות יומיומיות. ככזה, חשוב ליצור חלל שהוא לא רק פונקציונלי אלא גם אסתטי. אם המטבח שלכם מיושן, צפוף או פשוט לא עונה על הצרכים שלכם, אולי הגיע הזמן לשקול שיפוץ.

למה לשפץ את המטבח?

 

שיפוץ המטבח יכול להפיח חיים חדשים בבית ולהגדיל את הערך הכולל שלו. למעשה, לפי איגוד המתווכים הלאומי, לשיפוץ מטבח יש פוטנציאל להחזיר עד 80% מעלותו בהגדלת ערך הבית. אבל מעבר ליתרונות הכספיים, שיפוץ מטבח יכול להפוך את החלל שלכם לאזור נוח, מזמין ופונקציונלי יותר להנאתכם ולמשפחתכם.

 

בין אם אתם מתכננים שיפוץ מטבח קיים או סתם שוקלים את הרעיון, חשוב להבין מה כרוך בשיפוץ מטבח. מעדכון מכשירי חשמל מיושנים ועד לשינוי פריסת החלל שלכם, שיפוץ מטבח קיים יכול להיות פשוט או מורכב ככל שתרצו. לפני שמתחילים בפרויקט שיפוץ, חשוב לשקול היטב את היעדים, התקציב וציר הזמן.

 

מה כולל שיפוץ מטבח?

  

כשמדובר בשיפוץ מטבח, האפשרויות הן אינסופיות. החל מעדכונים קטנים ועד שיפוץ מלא, שיפוץ מטבח יכול להיות כרוך במגוון רחב של שינויים. הנה כמה מהמרכיבים המרכזיים שעשויים להיכלל בשיפוץ מטבח:

 

  1. פריסה:
    אחד השינויים המשמעותיים ביותר שניתן לבצע בשיפוץ מטבח הוא שינוי פריסת החלל. זה יכול להיות כרוך בהזזת קירות, שינוי מיקום מכשירי החשמל או הרחבת המטבח כך שיכלול פינת אוכל או אזור ישיבה.
  2. ארונות:
    ארונות הם מרכיב מרכזי בכל מטבח, ולעדכון שלהם יכולה להיות השפעה משמעותית על המראה והתחושה של החלל. זה עשוי לכלול החלפה מלאה של הארונות, או פשוט שיפוץ או צביעה מחדש כדי לתת להם מראה חדש רענן.
  3. משטחים:
    משטחים הם מרכיב מרכזי נוסף בשיפוץ מטבח. חומרים פופולריים למשטחים כוללים גרניט, שיש, קוורץ ובוצ'ר בלוק. השיש הנכון יכול לא רק לשפר את מראה המטבח שלך אלא גם לשפר את הפונקציונליות שלו.
  4. מוצרי חשמל:
    אם מכשירי החשמל שלכם מיושנים או אינם עונים עוד על הצרכים שלכם, שיפוץ מטבח הוא הזמן המושלם לשדרג אותם. זה עשוי לכלול החלפת המקרר, התנור, הכיריים או מדיח הכלים בדגמים חדשים וחסכוניים באנרגיה.
  5. ריצוף:
    הריצוף הנכון יכול ליצור מראה מגובש למטבח ולהפוך אותו לחלל מסביר פנים. אפשרויות פופולריות לריצוף מטבח כוללות עץ, אריחים וויניל.
  6. תאורה:
    תאורה נכונה חיונית בכל מטבח. שיפוץ מטבח עשוי לכלול עדכון של גופי התאורה כך שיכלול תאורה שקועה, תאורת תלייה או תאורה מתחת לארון.

 

כמה עולה שיפוץ מטבח?

 

אחת השאלות הנפוצות ביותר בכל הנוגע לשיפוץ מטבח היא כמה זה יעלה. התשובה תלויה כמובן במגוון גורמים, ביניהם גודל המטבח, היקף הפרויקט והחומרים בהם נעשה שימוש.

 

בממוצע, שיפוץ מטבח יכול לעלות בין 30,000 שקלים ל-150,000 שקלים או יותר. שיפוץ בקנה מידה קטן הכולל עדכונים קלים של הארונות, המשטחים והמכשירים עשוי לעלות בסביבות 35,000 עד 15,000 שקלים. שיפוץ נרחב יותר הכולל חידוש מטבח ישן מלא, כולל ריצוף חדש, תאורה ושינויי פריסה, יכול לעלות 100,000 שקלים ומעלה.

 

חשוב לזכור שבמהלך השיפוץ עלולות לצוץ בעיות לא צפויות שיכולות לייקר את העלות. לדוגמה, אם תגלו שיש נזקי מים או עובש מאחורי הקירות, ייתכן שתצטרכו לטפל בבעיות הללו לפני המשך השיפוץ.

 

כדי לשמור על העלויות בשליטה, חשוב שתהיה תוכנית ברורה לפני תחילת השיפוץ. החליטו על המרכיבים החשובים לכם ביותר והקצו להם את התקציב בהתאם. עבדו עם איש מקצוע על מנת ליצור תכנית מפורטת ולוח זמנים לשיפוץ, והקפידו לכלול סכום כסף למקרה שיתעוררו הוצאות בלתי צפויות.

 

חשוב גם לחפש חומרים ומכשירי חשמל כדי לקבל את העסקאות הטובות ביותר. חשבו להשתמש בחומרים סבירים יותר עבור אלמנטים כמו החלק האחורי או ריצוף, ולהשקיע  על מכשירי חשמל או משטחי עבודה יוקרתיים.

 

כמה זמן לוקח לשפץ מטבח?

 

ציר הזמן לשיפוץ מטבח יכול להשתנות מאוד בהתאם להיקף הפרויקט. שיפוץ קל הכולל עדכון משטחים ומכשירי חשמל עשוי להימשך מספר שבועות בלבד, בעוד ששיפוץ גדול הכולל שינויים מבניים וארונות בהתאמה אישית עשוי להימשך מספר חודשים.

 

אחד הגורמים הגדולים ביותר שיכולים להשפיע על ציר הזמן הוא הזמינות של חומרים ומכשירים. ארונות מותאמים אישית, למשל, עשויים לקחת מספר שבועות לייצור ולמסירה, בעוד שסוגים מסוימים של משטחים עשויים להיות בעלי זמן אספקה ארוך יותר להתקנה.

 

גודל המטבח יכול גם להשפיע על ציר הזמן. מטבח קטן עשוי להסתיים מהר יותר מאשר חלל גדול יותר, מכיוון שיש פחות משטחים ומכשירים להתקנה.

 

גורם חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא האם אתם מתכננים לגור בביתכם במהלך השיפוץ. אם תעשו זאת, ציר הזמן עשוי להתרחב כדי להתאים אמצעי זהירות דרושים ולמזער שיבושים בחיי היומיום.

 

עבודה עם איש מקצוע יכולה לעזור להבטיח שהשיפוץ שלך יסתיים בזמן. קבלן או מעצב מקצועי יכול ליצור תוכנית מפורטת ולוח זמנים לשיפוץ, כמו גם לנהל את עבודת קבלני המשנה ולדאוג להשלמת כל ההיתרים והבדיקות הנדרשות.

 

שיפוץ מטבח קיים

 

בחירת אנשי המקצוע המתאימים לשיפוץ המטבח

 

שיפוץ מטבח יכול להיות משימה לא פשוטה, אך עבודה עם אנשי המקצוע הנכונים יכולה לעשות את כל ההבדל. כשאתם בוחרים קבלן לשיפוץ המטבח שלכם, חשוב לעשות מחקר ולמצוא מישהו שיש לו ניסיון בפרויקטים דומים.

 

התחילו בלשאול חברים ובני משפחה וחפשו באינטרנט קבלנים מקומיים עם ביקורות חיוביות. חפשו קבלנים בעלי רישיון וביטוח ובקשו לראות דוגמאות לעבודות קודמות שלהם.

 

לאחר שצמצמתם את רשימת הקבלנים הפוטנציאליים שלכם, קבעו ייעוץ עם כל אחד כדי לדון בחזון שלכם לגבי השיפוץ. בקשו הערכה מפורטת המתארת את היקף הפרויקט, ציר הזמן והעלות.

 

כמו כן, חשוב לשאול על סגנון התקשורת והזמינות של הקבלן. האם הם יהיו זמינים לענות על שאלותיכם ולספק עדכונים לאורך תהליך השיפוץ? האם יש להם צוות לטיפול בבעיות בלתי צפויות שעלולות להתעורר?

 

שיקול חשוב נוסף הוא גישת הקבלן לתכנון. האם יש להם צוות עיצוב פנימי, או שתצטרכו לעבוד עם מעצב חיצוני? האם הם יצליחו לשלב את הרעיונות וההעדפות שלכם בעיצוב, או שיש להם סגנון ספציפי שהם מעדיפים לעבוד איתו?

 

לבסוף, הקפידו לבקש הפניות והמלצות מלקוחות קודמים כדי לקבל תחושה של החוויה בעבודה עם הקבלן. האם הקבלן עמד בהבטחותיו? האם היה קל לעבוד איתו? האם הם נצמדו לתקציב וללוח הזמנים?

 

חיים חדשים למטבח ישן: סיפורי הצלחה בשיפוץ

 

שיפוץ מטבח ישן יכול להיות משימה מרתיעה, אבל התוצאות יכולות ממש לשנות את חווית השהות בבית. הנה כמה סיפורי הצלחה של שיפוץ שמראים כמה ההבדל ששיפוץ מטבח יכול לעשות.

 

זוג אחד התגורר בביתו כבר למעלה מ-20 שנה כשהחליטו שהגיע הזמן לעדכן את המטבח המיושן שלהם. הם עבדו עם מעצב כדי ליצור חלל מודרני ופונקציונלי שכלל ארונות חדשים, אי גדול ומכשירי חשמל יוקרתיים. התוצאה הייתה מטבח יפהפה שהיה מושלם לבישול ולאירוח.

 

זוג אחר רכש דירה עם מטבח שנתקע בשנות ה-70. הם עבדו עם קבלן כדי להסיר את הארונות, מכשירי החשמל והריצוף הישנים, ולהחליף אותם באלמנטים מודרניים ומסוגננים. למטבח החדש היה מראה מלוטש ועכשווי וכלל מאפיינים כמו כיור ייחודי ומנדף בהתאמה אישית.

 

משפחה שסבלה ממטבח חשוך, צפוף וסגור משאר הבית. עבדו עם אדריכל כדי ליצור פריסה חדשה שפתחה את החלל ואפשרה יותר אור טבעי. הם גם הוסיפו ארונות חדשים, משטחים ואי גדול. המטבח החדש לא רק היה פונקציונלי יותר, אלא גם הפך ללב הבית בו יכלה המשפחה להתאסף ולבלות יחד.

 

לבסוף, לבעל בית אחד היה מטבח קטן שהיה מסודר בצורה גרועה. הוא עבדו עם קבלן כדי להסיר קיר ולהרחיב את החלל, וגם הוסיף ארונות, מכשירי חשמל ותאורה חדשים. התוצאה הייתה מטבח שלא רק היה פונקציונלי יותר אלא גם הרגיש מרווח ומסביר פנים.

מולי ברקת
ברקת שיפוצים

מנהל פורום שיפוצים ויועץ

חברת ברקת שיפוצים בהובלתו של מולי ברקת מבצעת שיפוצים רבים ומגוונים בתחום בכל איזור המרכז' החברה בעלת ניסיון רב בתחום ומספקת פתרונות לבתים פרטיים, עסקים ומוסדות. לחברה צוות מקצועי מאוד שפועל באופן שקוף מול הלקוחות ומשרה תחושת ביטחון ואמינות. מולי הינו קבלן רשום מספר 35765

מידע נוסף על מנהל הפורום

שאלות גולשים מהפורום בנושא שיפוץ מטבח קיים

שיפוץ קירות

שלום, שמי שרי. לפני חודשיים ילדתי תינוקת. עכשיו מתוכננת  אצלנו בבית עבודה של שיפוץ קירות שכוללת גירוד הצבע הקיים וצביעה מחדש במטבח ובסלון וגם צביעת חדר שסמוך לחדר השינה שלי ושל בעלי שבו גם...

הודעות בפורום פורום שיפוצים 25/06/2013