שיפוצים » מאמרים וחדשות » חידוש שיש למטבח - כל מה שחשוב לדעת

חידוש שיש למטבח - כל מה שחשוב לדעת

כאשר בוחרים שיש למטבח, חשוב להבין את הסוגים השונים הקיימים ולקבוע איזה מהם מתאים ביותר לצרכים שלך. השיש מגיע במגוון צבעים, דוגמאות וגימורים, כל אחד עם המאפיינים הייחודיים שלו.

אחד מסוגי השיש הפופולאריים הוא שיש קררה, הידוע ברקע הלבן או האפור שלו עם עורקים עדינים. בחירה קלאסית זו מוסיפה אלגנטיות נצחית לכל מטבח. אפשרות נוספת היא שיש Calacatta, שכולל רקע לבן עם עורק נועז ודרמטי יותר. סוג זה של שיש נבחר לרוב בשל המראה היוקרתי והמתוחכם שלו.

למי שמחפש אפשרות כהה יותר, שיש אמפרדור הוא שיש חום עשיר עם ורידים בהירים יותר העוברים בו. שיש מסוג זה מוסיף חמימות ועומק לחלל המטבח. מצד שני, שיש סטטואריו ידוע ברקע הלבן הבוהק שלו ובעורק האפור כהה המודגש שלו. שיש מסוג זה יוצר מראה בולט ודרמטי בכל מטבח.

חשוב לקחת בחשבון את הסגנון הכללי ואת ערכת הצבעים של המטבח שלך בעת בחירת שיש. אם יש לכם מטבח מסורתי יותר או קלאסי יותר, שיש קררה או קלקטה עשויים להיות הבחירה הטובה ביותר.

האסתטיקה של השיש: מדוע זו בחירה פופולארית?

אחת הסיבות לכך ששיש מבוקש מאוד היא היכולת שלו להחזיר אור. המשטח המלוטש של משטחי השיש והתזות האחוריות יכולים לעזור להאיר את המטבח ולגרום לו להיראות גדול ופתוח יותר. זה מועיל במיוחד עבור מטבחים קטנים יותר או אלה עם אור טבעי מוגבל.

יתר על כן, הווריאציות הטבעיות בצבע ובדפוס הנמצאים בשיש הופכות כל פריט לייחודי. אין שני לוחות שיש זהים לחלוטין, ומוסיפים נופך של בלעדיות ואופי למטבח. הווריד, הנע בין עדין למודגש, יוצר תחושת תנועה ועניין ויזואלי שיכול להפוך למוקד החלל.

לשיש יש גם אפיל נצחי שמתעלה מעל טרנדים וסגנונות. הוא שימש בשיטות אדריכלות ועיצוב במשך מאות שנים, מתרבויות עתיקות ועד בתי יוקרה מודרניים. היופי המתמשך שלו מבטיח שהוא לעולם לא ייצא מהסגנון ויכול להשתלב בצורה חלקה עם עיצובי מטבח שונים, בין אם מדובר בסגנון מסורתי, עכשווי או סגנון מעבר.

האם השיש עמיד מספיק עבור המטבח שלך?

שיש הוא ללא ספק יפה, אבל אחד הדאגות השכיחות כאשר שוקלים אותו לשימוש במטבח הוא העמידות שלו. בעוד ששיש הוא אבן טבעית, הוא אינו קשה או עמיד בפני שריטות וכתמים כמו חומרים אחרים, כגון גרניט או קוורץ.

עם זאת, עם טיפול ותחזוקה נאותים, שיש עדיין יכול להיות בחירה עמידה עבור המטבח שלך. חשוב להבין ששיש הוא אבן רכה יותר, מה שאומר שהוא עשוי להיות נוטה יותר לשריטות וחריטה מחומרים חומציים כמו מיץ לימון או חומץ.


איטום השיש הוא גם חיוני כדי לשפר את עמידותו. מריחת חומר איטום איכותי מסייעת בהגנה על האבן מפני כתמים ונשפכות, ויוצרים מחסום המונע מנוזלים לחלחל למשטח הנקבובי. יש צורך באיטום חוזר קבוע כדי לשמור על שכבת ההגנה ולהבטיח את אורך חיי השיש.

תחזוקת שיש: האם זה שווה את המאמץ?

שיש הוא חומר יפה ויוקרתי למשטחי מטבח, אך הוא דורש תחזוקה מסוימת כדי לשמור על מראהו הטוב ביותר. האם המאמץ שווה או לא תלוי בהעדפות ובאורח החיים שלך. הנה מספר גורמים שכדאי לקחת בחשבון כשמחליטים אם תחזוקת שיש שווה את המאמץ:

ניקוי רגיל: שמירה על שיש נקי חיונית כדי לשמור על יופיו. מומלץ לנגב מיד נזילות למניעת הכתמה. נקה את פני השטח באופן קבוע עם חומר ניקוי עדין נטולי pH ומטלית רכה או ספוג. הימנע משימוש בחומרי ניקוי שוחקים או מברשות קרצוף, מכיוון שהם עלולים לשרוט את פני השטח.

איטום ומניעת כתמים: כפי שצוין קודם לכן, יש חשיבות מכרעת לאיטום כדי להגן עליו מפני כתמים ונשפכים. תהליך האיטום כולל מריחת חומר איטום על פני השטח, היוצר מחסום מפני נוזלים. אמנם זה דורש קצת מאמץ, אבל זו משימה פשוטה יחסית שניתן לבצע מעת לעת.

התמודדות עם תחריט ושריטות: היבט אחד של תחזוקת שיש שיכול להדאיג חלק הוא התמודדות עם תחריט ושריטות. השיש הוא אבן רכה יותר ויכול להיות רגיש לחריטה מחומרים חומציים כמו מיץ לימון או חומץ, כמו גם שריטות מחפצים חדים. אמנם נושאים אלו יכולים להיות מטרידים, אך ניתן לראות בהם גם חלק מהאופי הטבעי והפטינה של האבן.

חידוש שיש למטבח

איך קובעים עלות לשיש חדש במטבח

העלות של שיש חדש למטבח שלך יכולה להשתנות בהתאם למספר גורמים. ראשית, סוג השיש שתבחר ישחק תפקיד משמעותי בעלות הכוללת. סוגים מסוימים של שיש, כמו Calacatta או Carrara, נחשבים ליותר יוקרתיים ויכולים להיות יקרים יותר בהשוואה לאפשרויות אחרות. בנוסף, הגודל והעובי של לוח השיש ישפיעו גם על העלות.

יש לקחת בחשבון גם את עלויות ההתקנה בעת תקציב שיש חדש במטבח שלך. הזמנת איש מקצוע להתקנת משטחי השיש יכולה להבטיח התאמה וגימור נאותים, אך הדבר כרוך בעלות נוספת. גם מורכבות ההתקנה, כמו מספר החתכים והימצאות של כיסויים אחוריים או גזרות כיור, יכולה להשפיע על מחיר ההתקנה.

חיוני לקבל הצעות מחיר ממספר ספקים וקבלנים כדי להשוות מחירים. בנוסף, זכור שהמחירים עשויים להשתנות בהתאם למיקומך ולזמינות השיש באזורך. יבוא שיש ממדינות אחרות יכול להגדיל את העלות הכוללת עקב דמי משלוח וטיפול.

מה כרוך בתהליך התקנת השיש?

התקנת שיש כרוכה במספר שלבים חשובים כדי להבטיח תוצאה מוצלחת ועמידה. השלב הראשון הוא למדוד ולעצב את אזור המטבח שבו יותקן השיש. זה כרוך במדידות מדויקות של חלל השיש, כולל כל גזרות עבור כיורים או מכשירי חשמל. התבנית משמשת כמדריך לחיתוך לוח השיש לגודל ולצורה הנכונים.

לאחר מכן, לוח השיש נחתך כך שיתאים לתבנית באמצעות כלים מיוחדים. שלב זה דורש דיוק ומומחיות כדי להבטיח התאמה נכונה. ניתן לסיים את הקצוות של השיש בסגנונות שונים, כגון ישרים, משופעים או בולנוז, בהתאם להעדפה שלך.

לאחר חיתוך לוח השיש, הגיע הזמן להתקנה בפועל. אזור השיש מוכן על ידי הקפדה על נקיון, ישר ותקין מבחינה מבנית. זה עשוי להיות כרוך בהסרת כל משטחי השיש הקיימים או ביצוע תיקונים נחוצים בארונות התומכים.

לאחר מכן מניחים בזהירות את לוח השיש על גבי המשטח המוכן. יש לחפש דבק מומלץ לשיש  או אפוקסי מוחל כדי לאבטח את הלוח במקומו. המתקין יוודא שהלוח יהיה מפולס ומיושר כראוי עם הארונות והקירות שמסביב.

לאחר התקנת הלוח, ניתן לבצע את כל ההתאמות הנדרשות או כוונון עדין. זה יכול לכלול החלקה של כל אזור לא אחיד, ליטוש פני השטח ואיטום השיש כדי להגן עליו מפני כתמים ונזקי מים.

שיש לעומת חומרים אחרים: הבחירה הנכונה למטבח

בחירת החומר המתאים למשטחי המטבח שלכם היא החלטה מכרעת, ולעתים קרובות היא מסתכמת בהשוואה בין שיש לאפשרויות אחרות. בעוד ששיש מציע את היופי והאלגנטיות הייחודיים שלו, ייתכן שהוא לא הבחירה הטובה ביותר עבור כל מטבח.

אחד הגורמים העיקריים שיש לקחת בחשבון הוא עמידות. השיש היא אבן טבעית הרגישה לשריטות וכתמים. זה דורש תחזוקה שוטפת ואיטום כדי לשמור על מראה הטוב ביותר. מצד שני, חומרים כמו קוורץ או גרניט ידועים בעמידותם ועמידותם בפני שריטות וכתמים.

עלות היא גם גורם משמעותי שיש לקחת בחשבון. שיש נוטה להיות יקר יותר מחומרים אחרים כמו למינציה או אריחים. אם יש לך תקציב מצומצם, האפשרויות החלופיות הללו עשויות להתאים יותר למשטחי המטבח שלך.

עוד באותו נושא

עבודות חשמל בשיפוץ - מה הכרחי?

עבודות חשמל בשיפוץ - מה הכרחי?

בטיחות החשמל היא מעל הכל בכל פרויקט שיפוץ כדי להגן הן על דיירי הבניין והן על העובדים המעורבים. עבודות שיפוץ כוללות לעיתים קרובות הפרעה לחיווט...

מחירון חומרי בניין

מחירון חומרי בניין

לפני שאתם מתחילים לחשוב על שיפוץ הבית, תקראו כמה עולים חומרי בניין, ככה תוכלו לתכנן את התקציב שלכם טוב יותר עבודות בניה פשוטות (ופשוטות פחות)...

חידוש אמבטיות

חידוש אמבטיות

כמה פעמים, הגעתם הביתה אחרי יום עבודה, החלטתם שאתם רוצים לעשות אמבטיה חמה כמו בסרטים וכאשר באתם למקלחת כדי למלא את האמבטיה שלכם, נבהלתם מהמראה...

מחירון שיפוצים 2023 - העדכון השנתי

מחירון שיפוצים 2023 - העדכון השנתי

אם הנכם קוראים מאמר זה סימן ששיפוץ הדירה קרב ובא והנכם מעוניינים לדעת יותר פרטים ולבוא מוכנים לקראת תחילתו של היום הגדול. מצויין, כיוון שאנו...

תיקון תריסים ישנים בשיפוץ הדירה - מה שחשוב לדעת

תיקון תריסים ישנים בשיפוץ הדירה - מה שחשוב לדעת

לפני שתתחיל לתקן את התריסים הישנים שלך במהלך שיפוץ הדירה, חשוב להעריך את המצב הנוכחי של התריסים שלך. תסתכל מקרוב על כל תריס בנפרד ובדוק אם...