שיפוצים » מאמרים וחדשות » איטום גגות - מה השיטות ואיך דואגים שלא יכנסו מים

איטום גגות - מה השיטות ואיך דואגים שלא יכנסו מים

איטום גגות הוא היבט מכריע בשמירה על שלמות ואריכות ימים של הבית שלכם. ללא איטום מתאים, הגג חשוף לנזקי מים, נזילות ושלל בעיות אחרות. במדריך זה נלמד מדוע איטום גגות הוא חיוני ומדוע כדאי לשקול לבצע איטום בבית.

אחת הסיבות העיקריות לאיטום גגות היא כדי להגן על הבית מפני נזקי מים. מים יכולים לחדור אפילו לסדקים ולרווחים הקטנים ביותר בגג, ולהוביל לצמיחת עובש, נזק מבני ותיקונים יקרים. עם איטום לגג, נוצר מחסום שמונע כניסת מים לבית.

נזילות גגות יכולות להיות סיוט של בעלי הבית, ולגרום נזק גם לפנים הבית, כולל הקירות, התקרות וחפצים יקרי ערך. איטום נכון של הגג יכול להפחית משמעותית את הסיכון לנזילות, זאת תוך איטום כל אזור פגיע בגג. גישה זו מבטיחה שתוכל ליהנות מבית יבש ונטול נזילות, גם כשיש סופות וגשמים.

גג אטום היטב יכול גם לתרום ליעילות האנרגטית של הבית. כאשר הגג אטום כראוי, ניתן לשמור על טמפרטורה יציבה בבית עצמו, ולהפחית בתוך כך את הצורך בחימום או קירור באופן שוטף. זה בתורו, יכול להוביל לחשבונות אנרגיה נמוכים יותר ולסביבת מגורים נוחה יותר.

כמה שיטות לאיטום גגות

בכל הנוגע לאיטום גגות קיימות שיטות שונות, ולכל אחת יתרונות ושיקולים משלה. הבנת השיטות הללו יכולה לעזור לך לקבל החלטה מושכלת לגבי איזו שיטה מתאימה ביותר לצרכים הספציפיים שלכם. להלן שלוש שיטות איטום גגות נפוצות.

רעפי אספלט: אחת האפשרויות בנוגע לשאלה איך לאטום גג היא באמצעות רעפי אספלט, שהם בחירה פופולרית לאיטום גגות - בשל העמידות והמחיר סביר. הם עשויים משילוב של אספלט ופיברגלס, המספקים שכבת הגנה מפני חדירת מים. רעפי אספלט קלים יחסית להתקנה ומגיעים במגוון צבעים וסגנונות המתאימים לעיצובים אדריכליים שונים. יחד עם זאת, הרעפים הללו עשויים לדרוש תחזוקה והחלפה תקופתית.

ציפוי גגות נוזלי: ציפוי גגות נוזלי היא אפשרות רב-תכליתית לאיטום גגות, במיוחד עבור גגות שטוחים או בעלי שיפוע נמוך. ציפויים אלה עשויים בדרך כלל מפולימר נוזלי שבא במגע ישירות על הגג. לאחר ייבוש, הציפוי יוצר קרום חלק ועמיד למים המגן על הגג מפני רטיבות. ציפוי גג נוזלי ידוע בעמידותו לאורך זמן וביכולת שלו לעמוד בתנאי מזג אוויר קיצוניים. ציפוי זה גם לעזור להחזיר את אור השמש, ולהפחית את עלויות האנרגיה.

קירוי מתכת: קירוי מתכת הוא שיטה פופולרית נוספת לאיטום גגות, הידועה באורך החיים שלה ובעמידות שלה בפני נזקי מים. גגות מתכת עשויים בדרך כלל מפלדה, אלומיניום או נחושת וזמינים בסגנונות וגימורים שונים. הם עמידים בפני אש, ריקבון ומזיקים, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת לטווח ארוך. גגות מתכת יכולים להיות יקרים יותר, אך מציעים החזר גדול על ההשקעה בשל העמידות ודרישות התחזוקה הנמוכות שלהם.

בחירת החומרים הנכונים לאיטום גגות

בבואנו לבחור את החומרים הנכונים לאיטום הגג, יש לקחת בחשבון מספר גורמים. הבחירה הטובה ביותר כוללת הערכת הצרכים הספציפיים של הגג, המבנה שלו, תנאי האקלים והתקציב. להלן שלושה שיקולים מרכזיים בבחירת חומרים לאיטום גגות.

עמידות ואריכות ימים

אחד הגורמים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון הוא העמידות ואורך החיים של החומרים. איטום גגות הוא השקעה, ואתם רוצים להבטיח שהחומרים שתבחרו יעמדו במבחן הזמן. חפשו חומרים הידועים בעמידותם בפני פגעי מזג אוויר כמו למשל גשם, רוח ו-UV. רעפי אספלט, ציפוי גגות נוזלי וקירוי מתכת ידועים כולם בעמידותם וביכולתם לעמוד בתנאים קשים.

תאימות לסוג הגג

סוגי גגות שונים עשויים לדרוש חומרים ספציפיים לאיטום נכון. כך לדוגמה, גגות שטוחים או בעלי שיפוע נמוך עשויים להנות יותר מציפויי גגות נוזליים שיכולים ליצור ממברנה חלקה. מצד שני, גגות משופעים עשויים להפיק תועלת גבוהה יותר מאיטום באמצעות רעפי אספלט או קירוי מתכת, שנועדו לאפשר שפיכת מים ביעילות. חשוב להתייעץ עם איש מקצוע שיוכל להעריך את סוג הגג שלכם ולהמליץ על החומרים המתאימים ביותר לצרכים הספציפיים שלכם.

עלות ותחזוקה

שאלה נפוצה של כל מי ששוקל לאטום את הגג היא כמה עולה איטום גגות? אז שיקולי תקציב הם מכריעים גם כן בבחירת חומרי איטום גגות. חומרים שונים מגיעים עם תגי מחיר שונים, וחיוני למצוא איזון בין עלות לתועלת ואיכות. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את דרישות התחזוקה ארוכות הטווח של החומרים באמצעותם יבוצע איטום הגג. חומרים מסוימים עשויים לדרוש בדיקות ותחזוקה שוטפות, בעוד שאחרים עשויים להיות עם דרישת תחזוקה נמוכה יחסית. הערכת היבטי העלות והתחזוקה תעזור לכם לקבל החלטה מושכלת התואמת את התקציב ואורח החיים שלכם.

איטום גג

טיפים לאיטום יעיל

הכנת פני השטח: לפני שימוש בחומרי איטום, חשוב לוודא שמשטח הגג נקי וללא פסולת, לכלוך וחלקיקים רופפים. החילו בניקוי יסודי של הגג באמצעות מכונת שטיפה בלחץ או מברשת. יש להסיר את כל חומרי האיטום או הציפויים הקיימים שעלולים להפריע ליעילות האיטום החדש. חשוב להקפיד על משטח חלק ויבש, לטובת הדבקה נכונה של חומרי האיטום.

שימוש נכון בחומרים: איטום לגג צריך להתבצע תוך בחירה מושכלת של שיטת האיטום, לצד תהליך ערבוב או שימוש בחומרים של אותה השיטה, וחשוב להקפיד על עבודה נכונה עם אותם החומרים למידע נוסף על כך בקרו בפורטל איטומניה. כך למשל, עבור שיטת ציפוי גגות נוזלי, יש להתחיל בבחישה יסודית של החומר כדי להבטיח תערובת עקבית. השתמשו במברשת, רולר או מרסס כדי ליישם את הציפוי באופן שווה על פני הגג. שימו לב במיוחד לתפרים, סדקים וכל אזור המועד לחדירת מים. עקבו אחר הוראות היצרן לגבי מספר השכבות המומלץ וזמני הייבוש.

עובי תקין של שכבת איטום: שכבת האיטום של הגג צריכה להיות בעלת עובי מסויים, כדי שהאיטום יהיה אפקטיבי. יש חשיבות מכרעת לאיטום יעיל, כאשר מריחת חומר האיטום בשכבה דקה מדי מדי עלול להביא להגנה לא מספקת מפני חדירת מים, בעוד שמריחת שכבה עבה מדי עלולה להוביל לסדקים ולהיצמדות לקויה. חשוב להקפיד על הנחיות היצרן לגבי העובי המומלץ של שכבת האיטום. שימוש בכלי מדידה יכול לעזור בהשגת העובי הרצוי. 

בדיקה ותחזוקה: גם אם הקפדתם על הכל, הרי שחיוני לבדוק באופן שוטף את הגג, ולוודא שהוא אכן אטום ושאין בו סימני נזק או בלאי. בצעו תחזוקה שוטפת, כגון פינוי פסולת ובדיקת סדקים או אזורים שעשויים להזדקק לליטוש. חשוב לטפל מיידית בכל בעיה כדי למנוע כניסת מים למבנה הגג. בדיקות שוטפות יסייעו להאריך את תוחלת החיים של איטום לגג הבית שלכם.

עוד באותו נושא

עבודות חשמל בשיפוץ - מה הכרחי?

עבודות חשמל בשיפוץ - מה הכרחי?

בטיחות החשמל היא מעל הכל בכל פרויקט שיפוץ כדי להגן הן על דיירי הבניין והן על העובדים המעורבים. עבודות שיפוץ כוללות לעיתים קרובות הפרעה לחיווט...

מחירון חומרי בניין

מחירון חומרי בניין

לפני שאתם מתחילים לחשוב על שיפוץ הבית, תקראו כמה עולים חומרי בניין, ככה תוכלו לתכנן את התקציב שלכם טוב יותר עבודות בניה פשוטות (ופשוטות פחות)...

חידוש אמבטיות

חידוש אמבטיות

כמה פעמים, הגעתם הביתה אחרי יום עבודה, החלטתם שאתם רוצים לעשות אמבטיה חמה כמו בסרטים וכאשר באתם למקלחת כדי למלא את האמבטיה שלכם, נבהלתם מהמראה...

מחירון שיפוצים 2023 - העדכון השנתי

מחירון שיפוצים 2023 - העדכון השנתי

אם הנכם קוראים מאמר זה סימן ששיפוץ הדירה קרב ובא והנכם מעוניינים לדעת יותר פרטים ולבוא מוכנים לקראת תחילתו של היום הגדול. מצויין, כיוון שאנו...

חידוש שיש למטבח - כל מה שחשוב לדעת

חידוש שיש למטבח - כל מה שחשוב לדעת

כאשר בוחרים שיש למטבח, חשוב להבין את הסוגים השונים הקיימים ולקבוע איזה מהם מתאים ביותר לצרכים שלך. השיש מגיע במגוון צבעים, דוגמאות וגימורים,...