עבודות גבס

  • הנושא הזה ריק.
מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)
  • תגובות
  • #24071
    עבודות גבס
     

    בנייה בגבס

    מדריך בנייה בגבס התקנת קירות גבס, מחיצות, עבודות גבס כלליות,

     http://www.xn--5dbawcre6bqzr.co.il/

    מתכננים בנייה בגבס?  

     

     התקנת מחיצות גבס

     תשתית



    התחום הנפוץ ביותר  בעבודות גבס הינו בניית מחיצות גבס, קירות, וחלוקה מחדש של חללים שונים במבנים.

    מחיצת גבס ניתן להתקין על כל תשתית קשיחה, יציבה ומפולסת: רצפת בטון, אריחיריצוף,  או רצפת עץ.

    , ובכל מקום שבו קיר הגבס מתחברת אל רכיבים קשיחים של הבניין,קיים צורך להתקין פס הפרדה ואיטום גמיש בין שלד הניצבים של המחיצה ובין הרכיב הקשיח שאליו הוא מחובר 



     

     

    הליך התקנת השלד על פי משפצים בבית

     



    תהליך הקמת שלד הכנה למחיצה יתחיל בסימון המקום המיועד, על גבי הרצפה עם ציון של מיקום הדלתות המתוכננות להיות קבועות במחיצה. שלבי התהליך: קיבוע מסילה תחתונה, קיבוע זקף ראשון ופילוסו, קיבוע מסילה עליונה, פיזור זקפים נוספים. 



    מסילה תחתונה המלצה חשובה על פי משפצים בבית



    המסילה התחתונה תיקבע אל פני השטח ברצפה או תשתית קשיחה אחרת בעזרת ברגים 5X35, לאחר שפס איטום והפרדה הונח לכל אורך התוואי המסומן נגד מים. אין לשקע את המסילה מתחת לפני השטח. חורים לברגים ייקדחו דרך בסיס המסילה אל התשתית הקשיחה, ועומקם לא יפחת מ-45 מ"מ. לתוך חורים אלה יוחדרו מיתדים ("דיבלים") 7X35 ללא ראש, באופן שקצה המיתד יבלוט כ-1.5 מ"מ מעל בסיס המסלול. המרחק בין הברגים לא יעלה על 60 ס"מ. המרחק המרבי בין בורג אל קצה המסילה לא יעלה על 7 ס"מ. התקנת המסילה חייבת להבטיח הפרדה אקוסטית וחייבת למנוע פגיעה של לחות בלוחות הגבס ובמסילה (מחשש לקורוזיה). בחדרים רטובים אין לקבוע את המסילה על הריצוף, אלא על חגורת בטון היצוקה על גבי רצפת הבטון, כאשר היא מוגבהת כ-1 ס"מ מעל פני הריצוף. המרחקים בין הברגים בחדרים אלה לא יעלו על 30 ס"מ. ותבוצע שכבת איטום בסיקה



    זקף ראשון 



    לאחר התקנת המסילה התחתונה, יוצב בתוכה הניצב הראשון, ויחובר אל הקיר שאליו ניתמכת המחיצה הקלה. יש לפלס בקפדנות ניצב זה למצב אנכי לחלוטין, אלא אם הקבלן יקבע במפורש אחרת. הזקף ייקבע אל הקיר באותו האופן, ועם פס איטום והפרדה, כפי שנקבעה המסלול תחתון אל הרצפה. בקיבוע אל מחיצת גבס קלה, יש לבצע התחברות רק אל הניצב של המחיצה הקיימת, בעזרת ברגים מטיפוס "S" – ראש שטוח חוד חודר  4.2-3.9X30 דרך לוח הגבס הקיים. התחברות אל מחיצת גבס תהיה ללא פס איטום והפרדה.



    מסילה עליונה 



    המסילה העליונה תיקבע אל התקרה עם פס איטום והפרדה אקוסטי, באותו אופן שבו נקבעה המסילה התחתונה אל הרצפה. בעזרת הניצב הראשון שכבר נקבע ובעזרת אמצעי פילוס נוסף. יש להקפיד על מיקום מדויק של המסלול העליון מעל המסלול התחתון – ליצירת מחיצה אנכית לחלוטין.



    זקפים נוספים 



    לאחר קיבוע של שתי המסלולים והניצב הראשון, ניתן "לפזר" את שאר הניצבים בתוך המסלולים. רק בעת התקנת לוחות הגבס ייקבע המרחק הסופי בין הניצבים. ככלל, עבור לוחות שרוחבם 122 ס"מ, המרחקים בין הניצבים יהיו 61 ס"מ, 30.5 ס"מ או 40.7 ס"מ. עבור לוחות שרוחבם הוא 120 ס"מ, המרחקים הם 60 ס"מ, 30 ס"מ או 40 ס"מ, בהתאם לתכנון. בכל מקרה, המרחק בין הניצבים בחדרים "רטובים", לא יעלה על 40.7 ס"מ.

מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)
כתיבת תגובה בתור אורח באתר. כניסה לחשבון שלי
פרסום תגובה
הפרטים שלך